Cathrine Kanck-Vårdal og Julie Sørensen Molvik er nyansatte i kommunikasjonsavdelingen hos Akan.
«Vi er så takknemlige for å ha fått Cathrine og Julie om bord og gleder oss vilt over å satse enda sterkere på kommunikasjonsarbeidet vårt fremover,» sier fagleder Camilla Lynne Bakkeng som har ansvaret for kommunikasjonsavdelingen. Sammen utgjør de et team på fire som skal styrke Akans synlighet i både sosiale og tradisjonelle medier.
Cathrine kommer fra eSea Marine og tidligere The Walt Disney Company, og går inn som senior kommunikasjonsrådgiver:
«Med 20 års erfaring fra markedsføring og kommunikasjonsarbeid, fra både global merkevare til lokal gründerbedrift, har jeg mange ideer og kunnskap om hvordan Akan kan drive kommunikasjonsarbeidet videre. Akan er et etablert og velkjent merkevare som har et stort potensiale i å nå enda flere i norsk arbeidsliv. Jeg håndterer arbeidsoppgaver som krever både overblikk og nøyaktighet og jeg kombinere kreativitet og engasjement med struktur, effektivitet og gjennomføringskraft. Jeg ønsker å videreutvikle bredden i kommunikasjonsformene hos Akan, og brenner for å få fram de gode historiene.»
Julie, som kommer fra Aftenposten går inn som kommunikasjonsrådgiver.
«Jeg har bakgrunn fra journalistikken, og de siste par årene jobbet jeg i Aftenposten som journalist, digital redigerer og sosiale medier-ansvarlig i A-magasinet. Tidligere har jeg bygget opp- og styrt kontoer i sosiale medier for ulike mediehus, som også er en av mine hovedoppgaver i Akan. Som tidligere journalist i både lokal- og nasjonal avis, sitter jeg på erfaring som er gull verdt i en jobb som kommunikasjonsrådgiver. Styrken min har alltid vært digital utvikling og evnen til å se fremover. Jeg har et mål om å øke Akans kjennskap blant unge i arbeidslivet og å knuse myter rundt hva vi egentlig jobber med her. »